Wednesday, May 27, 2009

Film Noir



İnternetciğim,

Seni hiç unutur muyum? O da ne demek! O da nesi? 

Ama vak'id ve za-m'an yok. Olsun. Seni biraz oyalasın diye berbat insan, hain fizik öğretmeni Prof. Volt'un hikayesinin anlatıldığı film için hazırlamış olduğum (zamanında hazırlamış olduğum) (fil tarihi) dvd kapağını koyuyorum buraya. Bu eski, siyah-beyaz polisiye filmleri çağrıştıran filmde iğrenç insan Volt bir öğrencisinin bulgularını çalıp üzerine konuyor ve keşfedilmiş olan yeni elemente "Voltron" diyor. Yönetmen arkadaşımız Ian "Voltron esprimi kimse anlamadı mı yaa??" diye yakındığında ben hemen "ben anladım tabiy" diye atladım ama anlamamıştım sevgili İnternetciğim. Sadece a-Ha! Voltron! (Voltran) diye duyunca çok heyecanlanmıştım ve bunca zamandır önümde duran bu bilgi ortaya çıkınca kendimi farketmiş olduğuma inandırmıştım. Acaba farketmiş miydim? 

Sonuç olarak, Volt bu egzotik, güzel öğrencisini sisli bir köprü altında, çok fazla pardösü ve şapka arasında öldürüyor. Tuhaf olan şudur İnternetciğim: bu karizmatik, mistik öğrenci tüm bulgurları, deney sonuçlarını kafadan atmış. Bunu Volt'a söylüyor. Diyor "seni zavallı, yaşlı bunak! bunların hepsi safsalatalık!" . Peki Volt bu raporları ben yazdım diye ortalığa çıkmadan önce incelememiş mi? Tamam, o zaten rezil, aklı sadece fesatlığa çalışıyor, bilime çalışmıyor diyelim. E-peki kimse deneyleri, sonuçları kontrol etmiyor mu? Bunu arkadaşımıza soramadık çünkü filmin çekimleri başlamış, paralar harcanmış, aktörler ve ekip çok soğuk bir Aralık ayında, gecenin 3'ünde, deniz kenarında bir köprünün altında halihazırda burunları düşecekmişcesine donmuşlardı. 


Son notlar:

Kapaktaki toplar enerjinin korunumunu (munumunuumunumunu) (yani "Conservation", aha filmin adı!) anlatmak için kullanılan o oyuncaksı düzeneği gösteriyor çünkü Volt bu aracı derste kullanıyor. 


Bugün farkettiklerim:

- Bize soykırımla ilgili ders veren "büyük felaket" Amerikanın atom bombasını bir savaşta kullanan tek ülke ve Japon halkı üzerine bir değil iki tane atom bombası atmış olduğu. Atıldığı yerde  "Can" bırakmayan bu bombaların en sevdiğimiz gezegenin canına okuduğu

- Albay Aybar demenin zor olduğu 

- Barbar Aybar daha kolay

- Barbar Albay Aybar Barbaros

Bugün yine birçok ders öğrenmişiz. Kimbilir yarın neler neler gösterecek. Gözlüğümün üstü hep pembe oldu, bir şey göremiyorum!

İyi geceler İnternet.
Doogie

No comments: